reede, 3. oktoober 2008

Siidine...

Kuna uusi asju näidata pole, siis kaevasin välja oma vanad tööd. Piltide kvaliteet küll vilets, sest väikeste fotode pealt skännitud, aga hea et needki olemas on. Rätid ja sallid uute omanike käes juba mitmed aastad.

6 kommentaari:

Hiline ütles ...

Haa, meelitasingi Sind oma ilusaid töid näitama :)
Aga ole hea ja ütle, mis värvidega ja kas kontuur veepõhine? Ma maadlen ikka nende akrüülvärvidega, ja taeva päralt! no ei saa ega saa nendega hakkama :(
See viimane keraamika komplekt meeldis mulle väga. Ise olen ka proovinud, aga no ei meeldi mulle savi, see-eest aga valmistööd küll :)

Liia käsitöö ütles ...

Olen kasutanud Marabu-Silk triigitavaid veepõhiseid siidivärve ja ka sama firma kontuurvärve tuubides. Akrüülvärvidest ei tea ma midagi. Muidugi tahaks midagi uut juurde õppida, aga sinu töid vaadates tean, et sellele tasemele jõudmiseks veel pikk-pikk tee käia.
Keraamika on mulle kogu mu teadliku elu väga meeldinud. Vene ajal külastasin tihti ARSi ja UKU poode. Sel ajal ei osanud ettegi kujutada, et kunagi ise midagi kokku mätsin. Mulle meeldib!

Hiline ütles ...

Triigitavad siidivärvid ongi kõik akrüülvärvid, üpris piiratud võimalustega. Otsingi pulbervärve (aniliini), nendega olen ligi 10 a. siidi värvinud. Öeldi, et ka need aurutatavad Silkart värvid pidid head olema, näis, mees lubas mulle aurukapi kinkida, aga ise veel mõtlen, et kas tasubki selle siidiga üldse tõsiselt tegelema hakata. Kontuuri olen ise keetnud, need veepõhised märguvad niiskusega ja tükivad värvi läbi laskma.
Aga koolis oli meil valida, kas õppida keraamika- või õmblusklassis, kuu aega pidasin savimätsimist vastu, siis palusin end õmblusse üle viia :)
Aga Sul tulevad savist ikka vahvad asjad, lemmikud roheline liud ja tulbiga kruus, kaanega potike ka :)

Liia käsitöö ütles ...

Nii palju siis minu teadmistest siidivärvi alal.....
Kas sa värvipaksendit ka kasutanud oled? Aitab see värve paremini kontrolli all hoida!?
Ma arvan, et seda aurutamise värki ma ette ei võta, et olen selleks liig laisk. Seal vist jahmerdamist rohkem.
Sina peaks ikka siidi edasi maalima, kes siis veel, sul on ju nii ilusad tööd!

Hiline ütles ...

Seda värvipaksendit ei hakkagi ostma, sama töö teevad nii soolalahu või tärklise kisell ära, pealegi oskan kasutada ka "kuiva pintslit"
Aga nende värvide puuduseks on värvipigmant ise ja kinnistumiseks ning pigmendi voolavuse parendamiseks lisatud vaik, mida tumedam värv, seda paksem värv ja tekivad voolavuse takistused. Vot siin olengi suuremate pindade katmisel jännis, värvipigmend enne lõplikku laialivoolamist sadestub ja tekivad laigud või isegi märja pinna puhul randid kui paned teise pintslitäie värvi eelmisele vastu jooksma.
Jahmerdamist on potiga aurutamisel, aurukapiga lihtsam, ei teki kondentsist veetilkasid, mis võiksid töö ära rikkuda.

Liia käsitöö ütles ...

See on küll õige jah, mina mõtlesin et minu viga see, et pind pole korralikult ette valmistatud. Uue pintslitäiega alati see oht, et jäävad randid sisse. Vot, jälle targem!
Teadjainimestega kohe hea suhelda! :) Tänan!